De prijs werd in de zomer van 2020 in het leven geroepen toen duidelijk werd dat corona de afstand tot de arbeidsmarkt voor kwetsbare groepen verder vergroot. De prijs is bedoeld om ‘nieuwe banen voor maatschappelijk waardevol werk’ mogelijk te maken. Ons voorstel om afvalstromen in de stad te benutten om er grondstoffen en energie van te maken viel in de prijzen en wint (maximaal) 1 miljoen euro. In 2021 is een projectteam aan het werk gegaan om ervoor te zorgen dat de circulaire hub ook in de praktijk uitgerold gaat worden en werk gaat bieden aan circa 120 nieuwe medewerkers.

Lees hier het hele artikel

Circulaire cijfers

• Er zijn 1.250 emmers koffiedroes opgehaald (van 7.000 kg koffie).
  • Er is 500 kg kruiden gedroogd en versneden (ook de theezakjes die we stuurden naar medewerkers als mentale opsteker kwamen hier vandaan).
  • In 2021 gaan we naar 20.000 kg theekruiden, goed voor 2,5 miljoen kopjes thee.
  • De broodroute is uitgebreid van 29 naar 34 ophaallocaties. Dat is goed voor 2.100 kg brood per week. In totaal ging het in 2020 om 109.200 kg brood, dat in 87.360 m³ biogas is omgezet.