Als werkgever draag je bij aan de gezondheid van je medewerkers door te zorgen voor een goed stoppen-met-rokenaanbod. Ruim 80 procent van de rokers wil eigenlijk stoppen. Maar hoe bereik je medewerkers en zorg je dat ze zich aanmelden voor een training stoppen met roken?

Bij Pantar zijn al veel stoppen-met-rokentrainingen succesvol afgerond. Teamleider Bastiaan de Schipper vertelt over zijn succesvolle aanpak voor het enthousiasmeren van medewerkers: “Een actieve, persoonlijke manier van communiceren is cruciaal om te zorgen dat alle medewerkers op de hoogte zijn van het stoppen-met-rokenaabod en ze te enthousiasmeren zich aan te melden.”

Deze video is gemaakt in het kader van het project ‘Samen Sterker Stoppen’ van Onderzoeksinstituut IVO en de Universiteit Maastricht.

Stoppen met roken was slechts één van de gezondheidsthema’s waar we afgelopen jaar aan werkten. We hadden daarnaast ook onze reguliere trajecten op het gebied van meer en beter bewegen, gezonde voeding, alcoholconsumptievermindering en ontspanning binnen het programma ‘Fit met Bravo’. Hiervoor plaatsten we in ons personeelsmagazine ‘Het Krantje’ praktische tips, challenges en recepten.